نساج بایا

پارچه مبلی کلاسیک

پارچه مبلی کلاسیک

برازندگی، ظرافت، زیبایی و اصالت همواره در نقوش ثبت شده بر پارچه هایی که در معرض دید و استفاده عموم اند دیده می‌شود و از مشخصات بارز آن ها به شمار می‌آید؛ این امر، دنباله روی بکارگیری ماشین آلات به روز و مهندسی شده بر اساس جدیدترین فناوری های جهان امروز است.

پارچه مبلی کلاسیک

در فرایند تولید لوازمی نظیر مبلمان، که تاثیر شایانی بر نحوه چیدمان و جلوه بصری محیط دارند، انتخاب نوع مناسبی از پارچه مبلی، که در عین هماهنگی ظاهری با دکوراسیون برگزیده شده، کیفیت بالا و چشم نوازی داشته باشد می‌تواند چالش بزرگی به حساب آید.

پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد که تحت به روزترین راهبرد های نساجی و توسط استاندارد ترین دستگاه های بافندگی تولید می‌شود، راه حلی پیشگام برای عبور از این چالش است. این نوع پارچه مبلی به شکل انحصاری، جلوه بخش مبلمانی است که در مکان هایی نظیر هتل ها، ساختمان های دیپلماتیک ، آمفی تئاتر و اداره جات استفاده می شود.

ویژگی های منحصر به فرد پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد، انتخاب آن را برای خریدارانی که به دنبال ظاهری خاص و در عین حال با کیفیت هستند به اولویت اول بدل کرده است. انواع پارچه مبلی کلاسیک که با قیمت های متنوعی قابل تهیه اند، پس از عبور از فرایند تولید نظارت شده ای تحویل داده شده و سپس در مبلمان به کار گرفته می‌شوند.

پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد

نوع خاصی از پارچه مبلی کلاسیک، توسط ماشین های بافندگی ژاکارد تولید می‌شود. این دستگاه دقت بسیار بالایی در کنترل نخ های تار دارد؛ محصولی بسیار منحصر به فرد در صنعت تولید پارچه مبلی به شمار می‌رود. چنین دقت و عملکرد مثال زدنی که به شکل گروهی یا جداگانه صورت می‌پذیرد، موجب بالا رفتن کیفیت طرح بافته شده روی پارچه مبلی کلاسیک می شود که وجه تمایز مهمی در صنعت تولید پارچه مبلی به حساب می آید.

در فرایند تولید پارچه ژاکارد، طرح ها به فرمان ماشین الکترونیکی ژاکارد در تار و پود الیاف طبیعی و مصنوعی تنیده می‌شوند و این امر، نمایش دهنده کیفیت و زیبایی پارچه مبلی ژاکارد در مقابل سایر پارچه های طرحدار می‌باشد. طرح های بافته شده بر پارچه مبلی کلاسیک، برجستگی خاصی دارند که در عین ظرافت، تنوع بسیار و قابلیت شخصی سازی نیز دارند.

مجموعه نساج بایا با بکارگیری ماشین آلات اروپایی، مرغوب و ظریف ترین الیاف و طبیعی و مصنوعی را بر تار و پود پارچه مبلی کلاسیک بافته و در طرح های متنوع در دامنه 1400 طرح متنوع از جمله پارچه مبلی تک گل، که بسیار پرطرفدار است، به بازار عرضه کرده است.

شایان ذکر است که طرح های درج شده بر روی پارچه مبلی کلاسیک، چاپ شده نبوده و به صورت تار و پودی بافته می‌شوند. فناوری های پیشگام که در تولید این محصول به کار می‌روند این امکان را به تولید کننده می‌دهند تا از دامنه وسیعی از رنگ ها بر روی پارچه ملانژ، کتان، ابریشم و غیره، برای انواع مبل استیل، راحتی و مدرن بهره گیرد.

پیچیدگی طرح های بافته شده بر روی پارچه، هنگام ترکیب شدن با طیف گسترده ای از رنگ ها که بر روی اشکال هندسی، گل ها، گیاهان و حتی اشکال انتزاعی به شکل الگوی تکرار پیاده می‌شوند، جلوه ای زیبا به عنوان رویه به مبلمان شما نظیر مبلمان سلطنتی و خانگی خواهند بخشید.

امکان بافت طرح بر روی تار و پود کوسن های مبلمان نیز در این زمینه وجود دارد که با بکارگیری هنر طراحی و علم رنگ، ترکیبی به یاد ماندنی از نقوش شیوا و پارچه مبلی ژاکارد خلق خواهد شد که زیبایی منحصر به فردی به چیدمان کلی مبلمان خواهد بخشید. طرح های بافته شده بر روی پارچه مبلی کلاسیک، که بر تار و پود آن آرام گرفته اند، بافتی به مانند برف دارند که درخشندگی خاصی را به پارچه می‌بخشد که ماندگاری بالایی نیز دارد.

انواع پارچه مبلی کلاسیک در دسته ژاکارد به دو نوع اصلی پارچه مبلی ساده و طرح دار محدود می‌شود که در فرایند تولید آنها مشخص می‌گردد. نوع ساده از این پارچه مبلی برای مبل کلاسیک، امکان تکرار طرح را تا مقیاس یک سانتی متر، و نوع طرح دار آن، تا مقیاس هفتاد سانتی متر را داراست.

مزایای پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد

گذشته از بافت فوق العاده باکیفیت و چشم نواز این نوع پارچه، مزایای دیگری نیز به دنبال استفاده از این رویه مبل خواهد آمد.

مقاومت در برابر خوردگی

انواع بافت پارچه پس از اینکه مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دچار خوردگی، پاک شدگی و سایر آسیب های فیزیکی می‌گردند و جلوه اولیه خود را می‌بازند. پارچه های تار و پاودی عملکردی بهتر و کارکردی طولانی تر از محصولی نظیر پارچه های چاپی و تقلبی دارند.

ماندگاری نقوش

از عمده ترین مزایای استفاده از پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد، عدم محو شدگی نقوش پارچه است؛ چرا که این طرح ها در تار و پود پارچه، و نه بر سطح بیرونی آن درج شده اند. این گونه طرح ها، به دلیل بافته شدن توسط ماشین ژاکارد، که توانایی بافت و تزریق رنگ به تک تک نخ های تار را دارد، سطح ماندگار تری، حتی در مقابل عوامل فرساینده بیرونی دارند.

عدم ساییدگی

عواملی نظیر ساییدگی به دلیل اصطکاک در سایر پارچه های طرحدار به وفور رخ می‌دهند. کشیده شدن پارچه لباس و سایر وسایل مختلف که زاویه دارند نیز، موجبات ساییدگی سطح را فراهم می‌کنند که رنگ و رو رفتگی بافت پارچه مبل را به دنبال دارد. سطح پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد اما، در مقابل آسیب دیدگی بر اثر اصطکاک مقاوم است و تضمین می‌شود که به راحتی دچار تغییر رنگ و رو رفتگی نخواهد شد.

تنفس و جذب رطوبت پارچه

مرطوب شدن سطح پارچه مبلی، از دیگر عوامل فراگیر از بین رفتن بافت پارچه مبلی محسوب می‌شود. از برجسته ترین ویژگی های پارچه مبلی کلاسیک تار و پودی، ظرفیت جذب رطوبت وارده و تنفس است؛ به گونه ای که بر تار و پود آن آسیبی وارد نشده و در پاره ای از ساعت، به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

 لکه ناپذیری و ارتجاع

بدیهی است که پخش شدن مایعات و یا ایجاد شدن لکه بر سطح پارچه مبلی، امکان آسیب زدن به بافت و تار و پود آن را داشته و تهدیدی است برای جلوه زیبا و پاکیزه مبلمان و سایر لوازمی که رویه پارچه ای دارند. مقاومت و ساختار پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد، چه بر روی پارچه ملانژ، چه کتان و چه انواع دیگری از پارچه های زمینه در لایه تار و پود بافته شده باشد، مثال زدنی است؛ این محصول ویژه در صورت لکه پذیری نیز، به حالت اولیه خود باز گردانده می‌شود و ردی از رنگ و اجزای لکه بر روی سطح باقی نخواهد ماند.

تنوع کاربرد

کیفیت بالا، درخشندگی و شیوایی ظاهر پارچه ژاکارد، دامنه کاربرد آن را بسیار فراتر از مبلمان خانگی و به دنیایی فراتر نظیر هتل نیز رسانده است. خواص کشسانی، نرمی و سبکی پارچه مبلی کلاسیک باعث و بانی تشکیل زنجیره ای طولانی از طرفداران در صنایع مختلف که پارچه های گوناگون در آن دخیل اند شده است و این خود اثبات عملکرد مثبت پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد، خصوصا در صنعت مبلمان است.

مزایای پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد

نگهداری و شستشوی پارچه مبلی کلاسیک

درست است که تنها به کمک یک لایه دستمال مرطوب، می‌توان لکه های سطحی را به آسانی از روی پارچه ژاکارد پاک نمود، اما طی کردن مراحل کامل و مناسب شستشو، همواره از کلیدی ترین نکات نگهداری از پارچه ژاکارد خاص بوده و هست.

در وهله اول، مراجعه به خشکشویی و واگذاری این امر به ماشین آلات حرفه ای، به خریداران محترم توصیه می‌گردد؛ اما اگر خود قصد شست و شو و نظافت پارچه مبلی کلاسیک را دارید، از مصرف مستقیم مواد شوینده غلیظ و قوی، و سپس تماس آن با پارچه، خودداری کنید.

در هنگام تنظیم دمای آب نیز، دمایی فراتر از 30 درجه را در نظر گرفته و پس از اتمام شست و شو، پارچه را به دور از نور مستقیم خورشید بخشکانید. چرا که نور مستقیم خورشید و اشعه های آن در طولانی مدت، می‌توانند موجب کمرنگ شدن طرح از روی تار و پود پارچه شوند.

خرید پارچه مبلی کلاسیک

همانطور که اشاره شد، پارچه مبلی کلاسیک، کالایی به خصوص و با کیفیت بالا است که مراحل تولید آن نیز، برگرفته از به روزترین متد های اروپایی و جدید ترین ماشین آلات نساجی می‌باشد.

قطع به یقین پس از جستجو و بررسی انواع پارچه مبلی در مرکزی نظیر بازار بزرگ تهران، برای پارچه مبلی های جدید که به عنوان پارچه مبلی سلطنتی، خانگی، راحتی و غیره که به تمامی انتظارات شما جامه عمل بپوشانند، به این اصل خواهید رسید که پارچه مبلی کلاسیک، محصولی است بی رقیب و در میان سایر نمونه های موجود، بی نظیر.

ظاهر برازنده پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد، در کنار مزایای بی‌شمار آن از جمله، دوام، اصالت، عملکرد رضایت بخش و سایر موارد موجب بکارگیری این پارچه مبلی، در مکان های مختلفی شده است.

مجموعه نساج بایا، با بهره گیری از تمامی موارد اشاره شده، جزو اولین تولید کنندگان پارچه مبلی کلاسیک بوده و آماده ثبت سفارش به صورت انحصاری، و ارسال محصول مد نظر به اماکن توزیع و تولید، نظیر کارخانه، تولیدی مبلمان و پارچه فروشی در کمترین زمان ممکن است. این مجموعه، اولین تولید کننده پارچه مبلی کلاسیک ژاکارد است و با بکارگیری با کیفیت ترین الیاف طبیعی و مصنوعی، کالایی منحصر به فرد را ارائه می‌نماید. برای مشاوره رایگان، استعلام قیمت و خرید پارچه مبلی کلاسیک با ما تماس بگیرید.