نساج بایا

پارچه صندلی اداری | پارچه مبل اداری

پارچه صندلی اداری

ارگونومی بودن مبلمان و صندلی اداری تنها عامل مؤثر برای افزایش بهره‌وری در محیط کاری نیست. کارمندان برای انجام فعالیت‌های خود در طول هفته بالای ۴۰ ساعت از این مبلمان استفاده می‌کنند. پس، انتخاب نوع پارچه، یراق آلات آن، طراحی مبلمان و رعایت استاندارد‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید پارچه صندلی اداری است. هنگام خرید پارچه صندلی اداری باید به کیفیت، تنفس، دوام و راحتی هنگام استفاده یا نشستن آن توجه شود. اگر به افزایش کیفیت کاری نیرو‌های خود و رضایت مراجعه‌کنندگان اهمیت می‌دهید باید در انتخاب نوع پارچه و مبلمان اداری با دقت بیشتری عمل کنید.

انواع پارچه مناسب برای روکش صندلی و مبل اداری

قبل از خرید یا تعویض روکش صندلی اداری باید به کاربرد آن دقت کنید. پارچه‌های روکش صندلی و مبلمان اداری دارای طرح و نقش متنوعی هستند. با‌ یک مقایسه ساده متوجه می‌شوید که میزان استفاده از مبلمان اداری در مقایسه با مبلمان استیل یا کلاسیک موجود در منازل بیشتر است. پس، به استفاده از یک محصول مقاوم و دارای دوام بالا نیاز دارید. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان پارچه‌های مناسب برای طراحی مبلمان اداری را به دو دسته اصلی تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

  • پارچه‌های دارای الیاف طبیعی: در تولید این نوع پارچه‌های از الیاف کتان، ویسکوز، ریون، چرم، پشم، ابریشم، استات و موارد مشابه استفاده می‌شود.
  • پارچه‌های دارای الیاف مصنوعی: ابریشم مصنوعی، نایلون، پلی استر و اکریلیک اصلی‌ترین الیاف بکار رفته در این پارچه‌ها را تشکیل می‌دهند.

انتخاب پارچه مناسب به نیاز و محیط کاری شما وابسته است. با توجه به تنوع محصولات ممکن است انتخاب برای شما سخت شود. اما بهترین روکش‌ها برای صندلی‌های اداری شامل موارد زیر هستند:

پارچه چرم

پارچه‌های چرم به دلیل تنوع رنگی بالا و کیفیت مطلوب یکی از گزینه‌های مناسب برای طراحی مبلمان و صندلی‌های اداری هستند. قابلیت تنفس مطلوب و عدم احساس خستگی کارمندان در اثر فعالیت طولانی مدت روی صندلی‌های چرم، دو دلیل اصلی استفاده از آن به‌عنوان پارچه مبل اداری است.

پارچه‌های چرم علاوه‌بر تنفس‌پذیری بسیار مطلوب، مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند. ضد‌لک بوده ولی در مقایسه با سایر پارچه‌ها قیمت بالاتری دارند. اگر، صرفه‌جویی در هزینه برای شما مهم است می‌توانید از پارچه چرم مصنوعی استفاده کنید. چرم‌های مصنوعی با‌کیفیت از نظر ویژگی‌ها شباهت زیادی به چرم طبیعی دارند.

پارچه پلی استر

اگر می‌خواهید صندلی و مبلمان اداری شما در اثر استفاده طولانی مدت با مشکلاتی مانند افت کیفیت یا تغییر رنگ مواجه نشود، پارچه‌های پلی استر بهترین انتخاب هستند. این پارچه‌ها به دلیل دوام عالی، مقاومت مطلوب و انعطاف‌پذیری بالا به انتخابی مناسب برای روکش صندلی های اداری تبدیل شده اند. به‌علاوه، کارمندان در اثر نشستن طولانی‌مدت روی این پارچه صندلی‌ها احساس خستگی نمی‌کنند. همچنین استفاده از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی در تولید پارچه‌های پلی استر باعث‌شده که آن‌ها ضدچروک باشند.

پارچه مخمل

یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای روکش صندلی اداری، پارچه‌های مخمل هستند. این پارچه دارای جنس نرم و لطیف بوده و برای مبلمان اداری کلاسیک عالی خواهد بود. تنوع رنگی، دوام بالا و استحکام عالی سه مزیت اصلی استفاده از پارچه‌های مخمل به حساب می‌آید. نرمی و ضخامت مناسب آن باعث می‌شود در اثر استفاده طولانی مدت، فرم و حالت پارچه تغییر نکند. نظافت و نگهداری از آن بسیار راحت بوده و با خرید محصول با کیفیت، با مشکل پرزدهی مواجه نمی‌شوید.

پارچه کتان

منسوجات کتانی دسته دیگری از پارچه‌های مناسب برای تولید مبلمان اداری هستند. کیفیت عالی، دوام مطلوب، ماندگاری بالا، مقاومت در برابر تغییر رنگ و لک‌پذیری مزایای اصلی خرید پارچه صندلی اداری از جنس کتان است. تراکم بالای پارچه‌های کتانی عامل اصلی افزایش مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ رطوبت و گرد‌و‌غبار است.

پارچه وینیل

اگر به دنبال خرید یک روکش ارزان برای صندلی یا مبلمان اداری خود هستید باید پارچه وینیل را در اولویت قرار دهید. با‌این‌حال، نگهداری و مراقبت از این نوع پارچه بسیار آسان است. درصورت استفاده از این پارچه نباید انتظار داشته باشید هنگام نشستن روی آن احساس راحتی زیادی تجربه کنید. این محصول بیشتر برای طراحی مبلمان اتاق انتظار کلینیک‌ها، بیمارستان و مطب‌ها مناسب است.

پارچه میکروفایبر

این محصول در دسته پارچه‌های الیاف مصنوعی قرار می‌گیرد. استفاده از الیاف بسیار ظریف در تولید پارچه‌های میکروفایبر به افزایش دوام و مقاومت آن‌ها در برابر نور خورشید و رطوبت کمک کرده است. نظافت و نگهداری از این محصول بسیار آسان بوده و می‌توانید برای نظافت روزانه از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید. البته مجموعه نساج بایا برای محافظت از پارچه‌های مبلمان بعد از تولید هر محصول یک روکش پارچه‌ای زیبا و مقاوم برای آن تولید می‌کند. پس هنگام خرید دغدغه‌ای درباره کیفیت محصول نخواهید داشت.

پارچه اکریلیک

اگر لوکس بودن فضای داخلی اداره برای مهم مهم است استفاده از پارچه‌های اکریلیک نیاز شما را برطرف می‌کند. جنس بسیار نرم راحت این نوع پارچه صندلی ادارای باعث‌شده نشستن روی آن بسیار راحت باشد. تابش مستقیم نور بر کیفیت رنگ این پارچه تأثیر منفی نمی‌گذارد. این پارچه‌ها از نظر ظاهری شباهت زیادی به محصولات پشمی دارند.

پارچه پشمی

پارچه پشمی یک محصول طبیعی است که به دلیل دوام، مقاومت در برابر ایجاد لک و راحتی شهرت زیادی دارد. این ماده کامل ضد‌حساسیت بوده و استفاده از آن پوست یا سیستم تنفسی را تحریک نمی‌کند. تنوع طرح و رنگ آن نیز بسیار بالا است. این نوع روکش پارچه‌ای مکمل بسیار خوبی برای چیدمان فضای داخلی دفتر کار شما خواهد بود.

پارچه مبلمان اداری

راهنمای انتخاب بهترین پارچه روکش صندلی و مبلمان اداری

با توجه به تنوع پارچه مبلمان اداری برای یک انتخاب هدفمند باید به عوامل مختلفی دقت کنید اول اینکه، این منسوجات به دلیل تفاوت مواد اولیه، فرایند تولید و کیفیت از نظر قیمت در محدوده‌های مختلف قرار می‌گیرند. در گام اول، باید بودجه لازم برای خرید پارچه را تعیین کنید. اگر بودجه شما کم است خرید محصولاتی مانند پارچه وینیل یا چرم مصنوعی را در اولویت قرار دهید. سایر موارد مهم برای انتخاب یک پارچه مناسب شامل موارد زیر است:

توجه به رنگ

بعد از بررسی کیفیت و استحکام پارچه مبلمان باید به سراغ انتخاب یک محصول شیک و زیبا بروید. برای اینکه محل کار شما تأثیر مثبتی روی کارمندان و ارباب رجوع داشته باشد عملکرد هوشمندانه در انتخاب رنگ مبلمان و صندلی اداری اهمیت زیادی دارد. رنگ پارچه باید تناسب بالایی با فضای محیط کاری شما داشته باشد. برای فضا‌های کوچک باید پارچه‌های دارای رنگ‌های روشن را انتخاب کنید.

اگر ایجاد حس اشتیاق و هیجان در مشتریان برای شما اهمیت دارد، استفاده از رنگ‌های قرمز و نارنجی در انتخاب پارچه صندلی اداری یا مبلمان، شما را به هدف‌تان می‌رساند.

جنس و کیفیت پارچه

جنس و کیفیت دو عامل مهم در تعیین قیمت روکش صندلی اداری هستند. اما، به نظر شما تنها برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توان پارچه‌های ارزان‌قیمت را انتخاب کرد؟ بدون شک، پاسخ منفی است؛ زیرا، پارچه‌های ارزان طول عمر کمی دارند و مقاومت پایین آن‌ها در برابر نور و رطوبت ضرورت تعویض پارچه مبلمان را بیشتر می‌کند. پس، با انتخاب یک محصول ارزان صرفه‌جویی نمی‌کنید، بلکه مسیری اشتباه برای تحمیل هزینه‌های اضافی به خود ایجاد خواهید کرد.

قبل از خرید، پارچه‌ها را از نظر دوام، مقاومت، طول عمر و کیفیت رنگ با هم مقایسه کنید. بهترین پارچه محصولی است که علاوه بر طرح و رنگ زیبا و چشم نواز، نیاز شما به تعویض روکش در مدت زمان کوتاه را از بین ببرد.

دوام پارچه

مبلمان اداری پر‌مصرف‌ترین محصول در شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند. همین امر، ضرورت استفاده از یک پارچه مرغوب و دارای دوام بالا را بیشتر می‌کند. اگر، هزینه برای شما مهم نیست خرید پارچه‌های چرمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارچه کمترین اصطکاک را با لباس ایجاد کرده و طول عمر بالایی دارند.

مقاومت در برابر نور

در بخش‌های از محیط کار شما که مبلمان یا صندلی اداری در تماس مستقیم با نور خورشید هستند، تابش نور خورشید می‌تواند بر کیفیت رنگ آن‌ها تأثیر بگذارد. با خرید پارچه‌های بی‌کیفیت، رنگ مبلمان به‌مرور تغییر می‌کند. به‌علاوه، نور خورشید بر کیفیت پارچه نیز تأثیر منفی می‌گذارد و طول عمر آن را کاهش می‌دهد. برای انتخاب پارچه یا روکش پارچه‌ای صندلی اداری به سراغ انتخاب محصولاتی بروید که مقاومت بالاتری در  نور خورشید دارند.

نحوه شستشوی پارچه روکش صندلی و مبلمان اداری

نحوه شستشوی پارچه روکش صندلی و مبلمان اداری با توجه به جنس روکش با هم فرق دارند. برای مثال، اگر در طراحی و تولید مبلمان اداری خود از پارچه‌های چرم استفاده کرده‌اید، استفاده از پارچه‌های نرم، خشک و جاروبرقی بهترین ابزار برای نظافت آن هستند. می‌توانید از پاک‌کننده‌های چرم برای افزایش جلا و زیبایی مبلمان خود استفاده کنید.

اگر از پارچه‌های میکروفایبر استفاده کرده‌اید ابتدا با کمک برس نرم یا جاروبرقی تمام زباله‌های را از سطح موردنظر پاک کنید. در مرحله بعد به کمک یک شوینده ملایم و آب ولرم، لکه یا آلودگی را تمیز کنید. برای اینکه به پارچه آسیب نرسد حتماً از یک برس نرم کمک بگیرید. بعد از اتمام کار، اجازه دهید مبلمان کمی در فضای آزاد قرار بگیرد‌ی برای برطرف کردن جای آب و لک آن، سشوار دارای حرارت متوسط را از فاصله مناسب روی مبل بگیرید. حرارت سشوار، سرعت خشک شدن لکه‌های آب را بیشتر می‌کند.

 

مزایای پارچه روکش صندلی اداری نساج بایا

از فاکتور های بسیار  مهم برای کسانی که در حوزه طراحی و ساخت صندلی اداری و مبلمان اداری فعالیت می‌کنند این است که برای فروش بیشتر و جلب رضایت مشتریان خود، تمایل دارند پارچه‌ های روکش صندلی که از مواداولیه اصلی در تولید صندلی و مبل اداری است، دارای ثبات کیفیت و با دوام، طرح ها و رنگ های متنوع و به روز و از همه مهمتر قابلیت تحویل سریع داشته باشند تا نیازی به نگهداری زیاد پارچه مصرفی در انبار شان نباشد . نساج بایا طی تجربه دیرینه ای که در حوزه تولید پارچه های تخصصی اداری دارد تمام موارد بالا را در تولید محصولات خود به جد پیگیری می نماید تا از این طریق علاوه بر عدم نیاز مشتری به سرمایه گذاری زیاد در تامین پارچه، موجبات حداکثر صرفه اقتصادی آنها در فروش محصولات شان را فراهم آورد.

پارچه مبلمان اداری از کجا بخریم؟

شرکت نساج بابا یکی از پیشگامان فعال در حوزه تولید و عرضه پارچه روکش صندلی اداری است. تنوع بالا، کیفیت عالی، استفاده از مواد اولیه مرغوب و توجه به نیاز و سلیقه مشتریان دلیل اصلی افزایش محبوبیت محصولات این مجموعه هستند. با مراجعه به این مجموعه و بررسی تنوع و کیفیت محصولات آن‌ها می‌توانید با هر بودجه‌ای بهترین پارچه یا روکش پارچه‌ای برای مبلمان اداری خود تهیه کنید.

اطلاعات موجود در این مقاله به شما در انتخاب یک پارچه روکش صندلی مناسب، با‌کیفیت و مقرون‌به‌صرفه کمک می‌کند.

برای مشاوره رایگان، استعلام قیمت و خرید پارچه صندلی و مبلمان اداری با ما تماس بگیرید.