نساج بایا

قیمت هر متر پارچه مبلی چقدر است؟ + راهکارهای خرید ارزان

قیمت هر متر پارچه مبلی

قیمت پارچه مبلی برای هر متر

پارچه‌های مبلی در بازار ایران دارای تنوع بالایی از نظر جنس، برند و کیفیت هستند. همچنین این پارچه‌ها در انواع تولید داخل و وارداتی در دسترس می‌باشند. با این حال یکی از دغدغه‌های مهم خریداران، قیمت هر متر پارچه مبلی است. این مساله برای تولید کنندگان مبلمان نیز اهمیت بالایی دارد؛ زیرا قیمت این پارچه‌ها تاثیر زیادی بر تعیین قیمت محصولات تولید کنندگان مبل می‌گذارد. بنابراین در این مطلب از فروشگاه اینترنتی نساج بایا، عوامل موثر بر قیمت هر متر پارچه مبلی و راهکارهای خرید ارزان این محصولات را بررسی کرده‌ایم.

قیمت هر متر پارچه مبلی بر اساس جنس پارچه

قیمت هر متر پارچه مبلی بر اساس جنس پارچه

بدون شک مهم‌ترین عامل تعیین قیمت هر متر از پارچه مبلی، جنس پارچه و نوع الیاف آن است. در درجه اول باید بدانید که قیمت پارچه‌هایی با الیاف طبیعی از پارچه‌های دارای الیاف مصنوعی کمتر است. البته هر کدام از این پارچه‌ها مزایای خاص خود را دارند. از الیاف مصنوعی پرکاربرد در صنعت پارچه مبلی می‌توان از الیاف نایلون، پلی استر و اکریلیک اشاره کرد. نمونه‌های پارچه‌های طبیعی نیز پارچه‌های پنبه، ویسکوز، پشم و ابریشم و الیاف مصنوعی به ترتیب پلی استر، پلی پروپیلن ، اکرولیک هستند.

تاثیر بافت پارچه بر قیمت پارچه‌های مبلی

منظور از بافت پارچه مبلی روش کنار هم قرار گرفتن و بافته شدن الیاف پارچه است. بافت پارچه تاثیر زیادی بر دوام و زیبایی ظاهری پارچه‌های مبلی دارد. از انواع رایج بافت در این نوع از پارچه‌ها می‌توان از بافت ساده، بافت جناغی، بافت ساتن، بافت مخمل و مدل گونی‌بافت نام برد. اگرچه معمولا در عوامل موثر بر قیمت هر متر از پارچه مبلی به این مساله اشاره نمی‌شود، اما بافت نیز بر قیمت موثر است.

برخی موارد تاثیر بافت بر قیمت این محصولات را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تراکم بافت: پارچه‌هایی با تراکم بافت بالا به مقدار بیشتری از الیاف نیاز دارند، مقاوم‌تر هستند و در نتیجه قیمت بیشتری دارند
  • پیچیدگی بافت: پیچیدگی بافت می‌توان زمان فرایند تولید و هزینه‌های آن را مقداری افزایش دهد. برای مثال هزینه تولید پارچه مبلی با بافت‌ مخمل و ژاکارد، بیشتر از پارچه‌هایی با بافت ساده است

آیا طرح و رنگ پارچه مبلی بر قیمت آن موثر است؟

آیا طرح و رنگ پارچه مبلی بر قیمت آن موثر است؟

طرح و رنگ نیز از جمله عواملی هستند که بر قیمت هر متر از پارچه مبلی تاثیر می‌گذارند. طرح و رنگ تاثیر بسیار بالایی بر زیبایی پارچه و میزان فروش دارند و تولید کنندگان تلاش می‌کنند برای فروش بیشتر و جلب نظر مشتریان، از خلاقیت طراحان برتر کمک بگیرند. بنابراین معمولا پارچه‌های ساده از پارچه‌های طرح‌دار قیمت ارزان‌تری دارند و پارچه‌هایی با طرح‌های پیچیده و رنگ‌های بیشتر و باکیفیت‌تر، گران‌تر از دیگر محصولات هستند.

قیمت هر متر پارچه مبلی بر اساس درجه‌بندی کیفیت

یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید پارچه مبلی، بررسی درجه کیفیت محصول است؛ زیرا این پارچه‌ها در گریدها و درجه‌های کیفیت مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. درجه‌بندی کیفیت پارچه مبلی در واقع فرایندی برای ارزیابی دوام پارچه، مقاومت آن در برابر سایش و رطوبت و همچنین ویژگی‌های ظاهری و کیفیت مواد اولیه است.

بررسی درجه‌بندی به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا پارچه‌ای مناسب با نیازها و بودجه خود انتخاب کند. طبعا پارچه‌هایی با درجه کیفیت بالا، قیمتی گران‌تر دارند اما طول عمر آن‌ها و به‌طور معمول، زیبایی آن‌ها نیز بیشتر است. به‌طور سنتی، پارچه‌های مبلی با درجه‌بندی کیفیت یک تا سه عرضه می‌شوند.

قیمت هر متر پارچه مبلی برندهای مختلف

قیمت هر متر پارچه مبلی برندهای مختلف

در بازار ایران پارچه‌های مبلی فراوانی در انواع وارداتی و تولید داخل در دسترس هستند. معمولا محصولات وارداتی قیمت بالاتری نسبت به تولیدات داخل دارند؛ اما این لزوما به معنی کیفیت بالاتر نیست؛ زیرا محصولات تولید ایران نیز در حال حاضر کیفیت بسیار بالایی دارند و گاهی این محصولات از نظر دوام و زیبایی، برتر از محصولات کشورهایی مانند چین هستند.

از سوی دیگر برند نیز عامل بسیار مهمی در تعیین قیمت هر متر پارچه مبلی است. برندهای برتر از مواد اولیه مرغوب و الیاف طبیعی و مصنوعی بادوام استفاده می‌کنند. همچنین کارخانجات شناخته‌شده و معروف دارای سیستم‌های کنترل کیفیت پیشرفته هستند. بنابراین محصولات آن‌ها کیفیت بالاتری دارند و نقایصی مانند زدگی یا مشکلات بافت و طرح در آن‌ها دیده نمی‌شود.

نقش عرضه و تقاضا در تعیین قیمت هر متر پارچه مبلی

عرضه و تقاضا یکی از عوامل تاثیرگذار رایج در قیمت انواع کالاها از جمله پارچه مبلی است. برای مثال گاهی یکی از انواع پارچه مبلی با تقاضای بسیار بالایی روبه‌رو می‌شود که نتیجه آن، تمام شدن موجودی انبار بسیاری از فروشگاه‌ها است. همین مساله باعث می‌شود که این محصول در این دوره با قیمت بالاتری عرضه شود. از سوی دیگر فصول سال و رویدادهای خاص نیز از یک طرف بر میزان تقاضای بازار و از طرف دیگر بر قیمت پارچه‌های مبلی تاثیر می‌گذارند. در ضمن در برخی زمان‌ها مانند جشنواره‌های فروش، این محصولات با قیمت کمتری به مشتریان ارائه می‌شوند.

تاثیر روش و هزینه‌های تولید بر قیمت هر متر پارچه مبلی

روش تولید و هزینه‌های مرتبط با آن، تاثیر مستقیمی بر قیمت هر متر پارچه مبلی دارند. پارچه‌هایی که با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و مواد اولیه باکیفیت‌تر تولید می‌شوند، قطعا قیمت بالاتری خواهند داشت. هزینه‌های نیروی کار، ماشین‌آلات و تجهیزات، انرژی مصرفی، تحقیق و توسعه و همچنین نوع روکش و رنگ‌آمیزی پارچه، از دیگر عواملی هستند که در زمان قیمت‌گذاری محصول توسط کارخانه به آن‌ها توجه می‌شود.

راهکارهای خرید ارزان پارچه مبلی

راهکارهای خرید ارزان پارچه مبلی

برای کاهش هزینه‌های خرید پارچه مبلی راهکارهای مختلفی وجود دارند. یکی از این راهکارها خرید حضوری از بورس‌های پارچه مبلی است. منظور از بورس پارچه مبلی معمولا خیابان، بازار یا پاساژی است که فروشگاه‌های بسیار در آن مشغول به عرضه پارچه‌های مبلی هستند. مزیت این روش در این است که شما فرصت چانه‌زنی دارید. اما باید زمان زیادی را به این کار اختصاص دهید، به فروشگاه‌های زیادی سر بزنید و محصولات مختلفی را از نزدیک بررسی کنید.

در مقابل روش خرید حضوری، یکی از بهترین راهکارهای خرید پارچه مبلی متری، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. از مزایای این روش می‌توان به تنوع بسیار زیاد پارچه مبلی در این فروشگاه‌ها، امکان مقایسه قیمت‌ها در سایت‌های مختلف و خرید آسان و سریع از منزل اشاره کرد.

برخی از راهکارهای دیگر خرید ارزان پارچه مبلی عبارتند از:

  • خرید مستقیم از تولیدکننده: با خرید مستقیم از تولیدکنندگان، می‌توانید هزینه‌های واسطه‌‌گری را حذف کرده و پارچه را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید
  • خرید در فصل‌های کم‌تقاضا: در فصل‌هایی که تقاضا برای پارچه مبلی کمتر است، می‌توانید پارچه مورد نظر خود را با قیمت پایین‌تری بخرید
  • استفاده از تخفیف‌های ویژه: برخی از فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان پارچه، در طول سال تخفیفات مختلفی را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید
  • خرید پارچه‌های با عرض کمتر: پارچه‌های با عرض کمتر معمولا قیمت پایین‌تری دارند

خرید ارزان پارچه مبلی از فروشگاه اینترنتی نساج بایا

خرید پارچه مبلی از فروشگاه اینترنتی نساج بایا به‌معنای خرید بدون واسطه این محصولات از تولید کننده است که هزینه‌های خرید شما را کاهش می‌دهد. ما در این مجموعه بیش از 1400 طرح و رنگ از انواع پارچه‌های مبلی مدرن و کلاسیک را برای شما گرد‌آوری کرده‌ایم. این محصولات با استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات پیشرفته اروپایی تولید می‌شوند و کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند. برای خرید انواع پارچه مبلی با قیمت ارزان می‌توانید از طریق دسته‌بندی‌های سایت ما اقدام کنید. شما همچنین می‌توانید خدمات مشاوره حرفه‌ای و رایگان را برای خرید انواع پارچه مبلی از همکاران ما در نساج بایا دریافت کنید.